home
bedrijf
historieonderhoudminiatuurfotogalerij
contact
gast

History 1885-2005

Eerste vervoersmiddel begon 125 jaar geleden (1885) met een hondekar. Daar werden tuinbouw producten van veiling Grootebroek/Bovenkarspel naar de Kolk van Broekerhaven gebracht. Na de hondekar werd een "tweedehands ezel" aangeschaft en die werd op 28 jarige leeftijd ingeruild voor een paard.

De eerste auto werd in 1923 gekocht dit was een Ford en werd vervangen in 1928 door een Chevrolet die het tot 1952 uithield. Hier werd een bodedienst onderhouden tussen Hoorn en Enkhuizen. Later kwam er een mercedes L312.

De jaren die volgden werd er overgegaan op DAF. De eerste chauffeurs kwamen in loondienst en werden de huisvervoerder van Drakaflex (later Draka Plastics) die in Enkhuizen was neergestreken.

In 1987 werd Mastenbroek uit Venhuizen overgenomen, en zo werden de activiteiten in de bloembollen sector weer uitgebreid. In deze tijd reden er 20 wagens voornameklijk op de landen in de Benelux, Duitsland, Frankrijk voor zaad/bloembollenbedrijven en de Draka Polva. Het jaar 2000 werd het bedrijf Stavenuiter uit Medemblik overgenomen en daarbij ook het werk voor Snel golfkarton.

Alles ging goed totdat Pipelife in 1999 May terzijde schoof, waardoor de bakens moesten worden verzet. De vier trucks die voor Snel golfkarton reden werden overgenomen. We hadden toen 28 wagens.

Een nieuwe klap diende zich vier jaar laten aan toen we door Solvay Draka werden ingeruild voor concurent Frans Maas. In hetzelfde jaar vertrok spuitbussenbedrijf Aerosol uit Medemblik en verkocht Snel zijn bedrijf. Het voordeel was dat Aerosol, Snel en Solvay Draka de vrachten goed met elkaar konden combineren en dit viel allemaal in één keer weg. Na eerdere reorganisatie werd besloten in 2005 na vijf generaties May te stoppen.

Bekijk het historie foto album.